ביטוחי חיים

מרבית אזרחי מדינת ישראל מכירים בחשיבות שבביטוח חיים, אך רבים מהמבוטחים אינם יודעים מה עליהם לעשות במקרים בהם הם אמורים לעשות שימוש בפוליסת הביטוח, על מנת למצות את מירב הזכויות כמובטחים בחברת ביטוח.

חשוב מאוד להיוועץ בעורך דין מנוסה, המתמחה בדיני הביטוח בכלל ובביטוח חיים בפרט.

תאונה או מחלה עלולות למנוע ממך לעבוד ולהשתכר למחייתך, מקרה מוות ישאיר את בני משפחתך ללא מקור הכנסה.

כאשר, חס וחלילה, מתרחש האירוע המכוסה בפוליסת ביטוח חיים, חברת הביטוח אמורה לשלם לך או למשפחתך את סכום הביטוח המכוסה בפוליסה. ביטוח חיים יכול להיות כחלק מביטוח מנהלים, או כחלק מביטוח משכנתא.

תביעת ביטוח חיים לא תמיד תהיה דבר פשוט ולעיתים תסתיים בסירוב מחברת הביטוח. במערכת החוזית של תביעת ביטוח חיים קיימים גורמים רבים המשפיעים על אשור או דחיית הבקשה.

 

 

קיימות סיבות רבות ומגוונות לדחיית תביעה לביטוח חיים:

הפרה של חובת הגילוי
לעיתים, תהיה סבורה חברת הביטוח כי המבוטח הסתיר פרטים מהותיים אשר יכלו להשפיע על החלטת החברה האם לבטח או לא לבטח את המבוטח מבעוד מועד. כך למשל אדם החולה במחלה סופנית שידע על קיומה בעת חתימת חוזה הביטוח ולא טרח לציין את הנושא בפני חברת הביטוח יכול להיות מואשם בהפרה של חובת הגילוי ובכך החברה תדחה את התביעה לביטוח חיים.

דחיית תביעת ביטוח בעקבות חריגה בפוליסה
במידה והמבוטח לא שילם את תגמולי הביטוח באופן סדיר, יכולה חברת הביטוח לא לאשר את תביעת ביטוח החיים.

ביטול פוליסת הביטוח טרם המוות
לעיתים, חברת ביטוח לא תאשר תביעת ביטוח חיים עקב הטענה כי הפוליסה בוטלה טרם תרחיש המוות בעקבות סיבות שונות כגון אי תשלום דמי ביטוח, בקשת המבוטח לביטול הפוליסה וכו'.

תביעות ביטוח הן לרוב דבר מתסכל, שכן חברת הביטוח לא רוצה להיתבע ויותר מכך, לא רוצה לשלם, כך שלעיתים קיים "ערפל" סביב פרטי התביעה והפיצוי. חברות הביטוח מנסות לצמצם ככל האפשר את גובה הפיצוי שניתן על ידן, בעיקר על ידי משחק עם הפוליסה.

רבים חושבים לתומם כי עקב העובדה שתהליך תביעת הביטוח הוא שגרתי, אין צורך בעורך דין ובפרט עורך דין מתמחה בנושאי תביעות ביטוח.  יש לזכור כי לעיתים קרובות, חברת הביטוח אינה מעוניינת לשלם וברשותה עורכי דין מקצועיים אשר ינסו למנוע מלקבל את הפיצוי. עורך דין המתמחה בתביעות ביטוח יכול לעזור ולהשיג את התוצאה הטובה ביותר עבורך.

צוות עורכי הדין במשרדנו הינו בעל ניסיון וידע רב בתחום תביעות ביטוח, כולל ניהול מו"מ שוטף מול חברות הביטוח וייצוג הלקוחות בערכאות השונות של בתי המשפט.

תפריט נגישות

ליעוץ חינם השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פתח צ'אט
צריכים עזרה?
היי
איך אפשר לעזור?